Jak wybrać temat pracy magisterskiej z Marketingu?

Tematy prac magisterskich z Marketingu skupiają naturalnie na rozmaitych kwestiach związanych z promocją, ceną, produktem, czy też dystrybucją (czyli tzw. marketingiem mix). Poniżej podpowiadamy czym kierować się podczas wyboru problematyki swojej “magisterki” z marketingu.

Na pewno warto pisać o takim zagadnieniu, które Ciebie naprawdę interesuje i z którym chciałbyś związać swoją karierę. Jeśli przykładowo widzisz siebie w roli marketingowca, to zawsze możesz w swojej pracy magisterskiej przeanalizować strategię marketingową danej firmy.

W działalności naukowej bardzo ważną rzeczą jest dostęp do odpowiednich danych. Podobnie jest w przypadku Twojej pracy magisterskiej. Bez odpowiednich informacji nie uda się Tobie napisać rozdziału badawczego, który jest najważniejszą częścią w każdej pracy naukowej. Zanim więc zdecydujesz się na pisanie o danej problematyce, upewnij się, że nikt nie będzie Tobie blokować dostępu do informacji.

Zawsze możesz również zbadać tematy, jakie były pisane w latach poprzednich. Tego typu badanie zawsze powinno Tobie ułatwić dobór odpowiedniej problematyki na Twoją pracę magisterską z Marketingu. Ewentualnie zawsze możesz zgłosić się do swojego promotora. Możliwe, ze on podsunie Ci jakiś ciekawy temat, o którym warto pisać i jest on perspektywiczny pod względem zawodowym. Poniżej prezentujemy wiele, ciekawych zagadnień na tego typu prace dyplomowe!

Przykłady zagadnień podejmowanych w pracach magisterskich z Marketingu.

  • Badanie efektywności wykorzystania reklam w danym przedsiębiorstwie.
  • Analiza efektywności danej kampanii wizerunkowej konkretnego banku.
  • Projekt kampanii promocyjnej danej firmy produkującej suplementy diety.
  • Ocena strategii wprowadzania nowego produktu na polski rynek pracy.
  • Wykorzystanie lokalizacji produktu we współczesnym marketingu.
  • Rola społecznego dowodu słuszności w działaniach promocyjnych.
  • Wykorzystanie social mediów w reklamie na podstawie danej firmy.
  • Badania marketingowe jako podstawa podejmowania decyzji odnośnie do działań promocyjnych.
  • Wpływ wizerunku marki na sprzedaż danego produktu.
  • Ocena kampanii promocyjnej danej firmy w Internecie.

Tematy prac magisterskich z Marketingu, a dalsze perspektywy.

Tematy prac magisterskich z Marketingu są często fascynującymi analizami różnych działań promocyjnych. Zagadnienie, jakie wybierzesz na swoją pracę dyplomową z Marketingu, może mieć niewątpliwie wpływ na Twoją przyszłą karierę. Innymi słowy, dobrze napisana praca magisterska o perspektywicznym zagadnieniu może być Twoją wizytówką, jaką z dumą będziesz prezentować na rozmowach kwalifikacyjnych. Im bardziej Twoja praca dyplomowa będzie powiązana z marketingową praktyką, tym większa będzie jej potencjalna wartość dla Twoich potencjalnych pracodawców.

Dodaj komentarz