Jak wybrać temat pracy magisterskiej z Marketingu?
Tematy prac magisterskich z Marketingu skupiają naturalnie na rozmaitych kwestiach związanych z promocją, ceną, produktem, czy też dystrybucją (czyli tzw. marketingiem mix). Poniżej podpowiadamy czym kierować się podczas wyboru problematyki swojej “magisterki” z marketingu.
Na pewno warto pisać o takim zagadnieniu, które Ciebie naprawdę interesuje i z którym chciałbyś związać swoją karierę. Jeśli przykładowo widzisz siebie w roli marketingowca, to zawsze możesz w swojej pracy magisterskiej przeanalizować strategię marketingową danej firmy. Jak słusznie mawiał Brian Tracy „wyraźna wizja, poparta dokładnymi planami, daje Ci niesamowite uczucie pewności i osobistej mocy”. Tworzenie tekstu naukowego, o czymś co nie daje Tobie satysfakcji ani perspektyw, raczej mija się z celem.
W działalności naukowej bardzo ważną rzeczą jest dostęp do odpowiednich danych. Podobnie jest w przypadku Twojej pracy magisterskiej. Bez odpowiednich informacji nie uda się Tobie napisać rozdziału badawczego, który jest najważniejszą częścią w każdej pracy naukowej. Zanim więc zdecydujesz się na pisanie o danej problematyce, upewnij się, że nikt nie będzie Tobie blokować dostępu do informacji.
Jak wybrać dobry temat na pracę magisterską z Marketingu?
Zawsze możesz również zbadać tematy, jakie były pisane w latach poprzednich. Tego typu badanie zawsze powinno Tobie ułatwić dobór odpowiedniej problematyki na Twoją pracę magisterską z Marketingu. Ewentualnie zawsze możesz zgłosić się do swojego promotora. Możliwe, ze on podsunie Ci jakiś ciekawy temat, o którym warto pisać i jest on perspektywiczny pod względem zawodowym. Poniżej prezentujemy wiele, ciekawych zagadnień na tego typu prace dyplomowe!
- Badanie efektywności wykorzystania reklam w danym przedsiębiorstwie.
- Analiza efektywności danej kampanii wizerunkowej konkretnego banku.
- Projekt kampanii promocyjnej danej firmy produkującej suplementy diety.
- Ocena strategii wprowadzania nowego produktu na polski rynek pracy.
- Wykorzystanie lokalizacji produktu we współczesnym marketingu.
- Rola społecznego dowodu słuszności w działaniach promocyjnych.
- Wykorzystanie social mediów w reklamie na podstawie danej firmy.
- Badania marketingowe jako podstawa podejmowania decyzji promocyjnych.
- Wpływ wizerunku marki na sprzedaż danego produktu.
- Ocena kampanii promocyjnej danej firmy w Internecie.
Przykłady zagadnień podejmowanych w pracach magisterskich z Marketingu.
Tematy prac magisterskich z Marketingu, a dalsze perspektywy.
Tematy prac magisterskich z Marketingu są często fascynującymi analizami różnych działań promocyjnych. Zagadnienie, jakie wybierzesz na swoją pracę dyplomową z Marketingu, może mieć niewątpliwie wpływ na Twoją przyszłą karierę. Innymi słowy, dobrze napisana praca magisterska o perspektywicznym zagadnieniu może być Twoją wizytówką, jaką z dumą będziesz prezentować na rozmowach kwalifikacyjnych. Im bardziej Twoja praca dyplomowa będzie powiązana z marketingową praktyką, tym większa będzie jej potencjalna wartość dla Twoich potencjalnych pracodawców.
Infolinia: +48 58 728 0845 |
Bezpośredni kontakt pod adresem e-mail: biuro@ZielonaTablica.pl |
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. 09:00 – 17:00 |